top of page

Boze brief aan de VVD part deux

Mijn laatse activiteit op deze pagina betrof een heel boze brief aan de heer Henry Keizer. Hij is de opperbaas van de VVD, namelijk de voorzitter. Ik moest mijn verbolgenheid over het naar voor schuiven van Loek Hermans door Commissaris van de Koning Hans Cornielje als waarnemend burgemeester van het mooie hanzestadje Zutphen bij iemand kwijt.

En bij wie kun je dat beter doen dan bij de voorzitter zelf.

Naar aanleiding van deze boze brief ontving ik vanuit het hele land steunbeteugingen, zelfs uit Dorst.

uiteraard waren er ook sceptische reacties bij; "je hebt gelijk Peter, maar het zal niks oplossen". Begrijpelijke reactie. Maar zoals u allemaal hebt kunnen vernemen: Loek gaat het niet doen! Hij ervaart te weinig draagvlak voor zijn tijdelijke benoeming als burgemeester. Bredero had gelijk: "het kan verkeren".

Op maandag 28 december ontving ik van de voorzitter het volgende antwoord op mijn boze brief:

Geachte heer De Hoogh,

Laat ik u allereerst gerust stellen: binnen de afdeling "boze brieven aan de VVD" is uw brief uiterst correct en voorkomend in mijn richting.

Ik waardeer het dat u mij deelgenoot maakt van uw mening en zelfs van uw boosheid.

Als partijvoorzitter kan ik niet anders doen dan in formele zin opmerken dat de benoeming van waarnemend Burgemeesters geheel binnen de verantwoordelijkheden ligt van de betreffende Commissaris van de Koning. De Commissaris heeft in dit geval overleg gevoerd met de fractievoorzitters in de Gemeente Zutphen. Ook aan de Commissaris en de heer Hermans zal het niet zijn ontgaan dat deze benoeming tot boosheid en vraagtekens heeft geleid. Naar ik aanneem zal hierop een reactie van de Commissaris van de Koning volgen. Samen met u wacht ik die reactie af.

Van harte hoop ik dat mijn -wel wat formele- antwoord voor u voldoende is. In ieder geval wens ik u veel succes met uw goede werk in Oosterhout en op andere plekken.

Met vriendelijke groet,

Henry Keizer,

Partijvoorzitter

U leest het zelf natuurlijk ook; een uiterst sympathiek antwoord van de capo di tutti capi bij de VVD.

Uiteraard heb ik bij meneer Keizer even nagevraagd of hij er problemen mee had als ik zijn reactie in een volgende blog zou verwerken. Weer een kraakhelder antwoord: "Geen enkel probleem!".

Inmiddels is onze relatie, tussen Henry en mijzelf al zover dat we elkaar een welgemeende fijne jaarwisseling toewensen.

Maar tussen de regels door leest u ook de woorden van een geplaagd man. Een partijman die niet kan schrijven dat hij helegaar niet gelukkig is met het plannetje van Loek en Hans, dat hij daar grondig van baalt. Maar in formele zin alleen formeel kan en mag reageren.

Maar wat wij niet gezien hebben en volgens mij echt is gebeurd, is het volgende:

Op tweede kerstdag, nog voor het ontbijt, heeft dhr. Keizer Loekie en Hansje bij zich geroepen. Beide heren ontvingen een draai om de oren en de opdracht het te gaan oplossen! "En verder geen gedonder meer!". had de voorzitter hen nageroepen. En aldus geschiedde. Hulde aan de Voorzitter!

Sinds jaar en dag ben ik actief op twitter. Dat heeft me bij de site van Ookvanwosterhout.nl  al eens de titel 'Twitterfenomeen' opgeleverd.

Eind 2013 heb ik me aangesloten bij een politieke groepering die lokaal actief is. PRO Oosterhout streeft naar een politiek waarbij de inwoners van Oosterhout actief bij de besluitvorming wordt betrokken, een prominente rol krijgen in het bepalen van beleid.

Stoppen met coalitie versus oppositie maar breed draagvlak voor goede besluiten. Dat was de boodschap. Hoewel dit geen raadszetel opleverde hoor je het geluid van PRO Oosterhout steeds vaker terug. Ingebracht door andere partijen

Sinds 2014 ben ik actief geweest voor de lokale omroep; de ORTS. Bij de raadsvergaderingen was ik politiek verslaggever. Daarnaast ook een groot aantal jaren presentator geweest bij het radiomagazine 'OosterhoutVandaag op Zaterdag'.

Ook heb ik bestuurlijke banden met de stichting Buurtpreventie Oosterhout en diens voorloper, de koepel Veilig Oosterhout.

Kortom ik heb een mening. Soms houd ik die voor me. Meestal spreek ik die uit.

Deze site ga ik gebruiken om mijn persoonlijke mening over politiek en lokaliteiten uit het Oosterhoutse te spuien. Het zegt niets, maar toch ook weer van alles.

 

 SEARCH BY TAGS: 
RSS Feed
bottom of page