top of page

Het Parkfeest dreigt te verzuipen


Het Parkfeest dreigt kopje onder te gaan.

Na een mooie en zonnige maandag verscheen vanavond op de site van Parkfeest.nl, en kort daarna massaal op allerlei andere( Sociale )media, het onheilspellend bericht van de voorzitter van de organisatie Parkfeest: “Het parkfeest dreigt te verzuipen!”.

Jaren achtereen met slecht weer op één of meerdere dagen geconfronteerd, werden verwachtte omzetten niet gehaald. Keer op keer is dit gecompenseerd door de organisatie. Door de eigen reserves aan te spreken. En nu, na een druilerige zondag en een kletsnatte zondagavond, is de bodem van de kas bereikt. En een lege kas betekent heel simpel: geen 20ste editie van het Oosterhoutse Parkfeest.

Mijn eerste gedachte was, en is, dat Oosterhout dit niet mag laten gebeuren!

Een festival dat al jaren zo geworteld is in de Oosterhoutse samenleving mag en kan gewoon niet verdwijnen. Een traditie, daar mag je gerust voor spreken. Een grote groep vrijwilligers zet zich sinds jaar en dag in om een fantastisch evenement neer te zetten. Heel veel Oosterhoutse inwoners gebruiken het Parkfeest als moment van ontmoeten en gezellig samen zijn.

Het Parkfeest is een sociale factor van groot belang binnen het Oosterhoutse. En dan is er ook nog de enorme bijdrage die het parkfeest levert en heeft geleverd aan maatschappelijke en culturele goede doelen. In de afgelopen 19 jaar heeft het Parkfeest maar liefst een slordige € 450.000.- geschonken aan Oosterhout.

Ik zal het nogmaals uitschrijven zodat u beseft hoe groot de bijdrage van het Parkfeest aan de Oosterhoutse samenleving is geweest; vierhonderdvijftigduizend euro. Talloze Oosterhoutse organisaties en evenementen in Oosterhout hebben hiervan mogen profiteren.

Typisch Oosterhouts of niet, zijn dan de reacties die zich dan afvragen of de keuzes van de organisatie qua programmering, twee of drie dagen feest of het beprijzen van kaarten, passe- en plaspartouts en consumptiebonnen wel de juiste keuzes zijn geweest. Altijd een gezond kritische houding van een deel van de Oosterhoutse bevolking. Prima, dunkt mij.

Maar lieve mensen: daar gaat het nu even niet om.

Het Parkfeest verdient nu massaal de steun van Oosterhout. Inwoners, clubs, verenigingen, politiek en gemeentebestuur moeten nu massaal achter het Parkfeest gaan staan. Uitleggen waarom dat moet, is eigenlijk niet nodig als je het festival ooit bezocht hebt.

Ik ga dus absoluut doneren aan het parkfeest. Dat kan onder andere via deze pagina op de website van het Parkfeest. En ga iedereen oproepen dat naar vermogen ook te doen.

Ik ga echter ook maatschappelijk, cultureel, bestuurlijk en politiek Oosterhout oproepen de handen ineen te slaan en een manier te bedenken waardoor volgend jaar een 20ste editie van het Parkfeest groots gevierd kan worden. En steun hoeft niet enkel uit financiën te bestaan. Laten we bij elkaar komen en gaan nadenken hoe heel Oosterhout het parkfeest, haar organisatie en haar vele vrijwilligers gaat steunen. Dat moet gewoon!

Sinds jaar en dag ben ik actief op twitter. Dat heeft me bij de site van Ookvanwosterhout.nl  al eens de titel 'Twitterfenomeen' opgeleverd.

Eind 2013 heb ik me aangesloten bij een politieke groepering die lokaal actief is. PRO Oosterhout streeft naar een politiek waarbij de inwoners van Oosterhout actief bij de besluitvorming wordt betrokken, een prominente rol krijgen in het bepalen van beleid.

Stoppen met coalitie versus oppositie maar breed draagvlak voor goede besluiten. Dat was de boodschap. Hoewel dit geen raadszetel opleverde hoor je het geluid van PRO Oosterhout steeds vaker terug. Ingebracht door andere partijen

Sinds 2014 ben ik actief geweest voor de lokale omroep; de ORTS. Bij de raadsvergaderingen was ik politiek verslaggever. Daarnaast ook een groot aantal jaren presentator geweest bij het radiomagazine 'OosterhoutVandaag op Zaterdag'.

Ook heb ik bestuurlijke banden met de stichting Buurtpreventie Oosterhout en diens voorloper, de koepel Veilig Oosterhout.

Kortom ik heb een mening. Soms houd ik die voor me. Meestal spreek ik die uit.

Deze site ga ik gebruiken om mijn persoonlijke mening over politiek en lokaliteiten uit het Oosterhoutse te spuien. Het zegt niets, maar toch ook weer van alles.

 

 SEARCH BY TAGS: 
RSS Feed
bottom of page